Kdykoliv lidé něco shánějí nebo s někým chtějí spolupracovat, potřebují vědět, s kým nebo čím mají tu čest. Aby si nepořídili něco, co jim prokáže medvědí službu, tedy co nebude stát za nic, respektive aby se nespolčili s někým, s kým budou jenom nežádoucí problémy.
Když tak člověk shání nějaký výrobek nebo nějakého partnera poprvé, musí se co nejpodrobněji zajímat o to, co se mu nabízí, aby nekoupil zajíce v pytli. Ovšem když se podobná situace opakuje, tedy když někdo shání totéž nebo někoho podobného, je logické, že už se znovu onou spoustou informací probírat nechce. Nechce znovu prostudovávat to, co už jednou prozkoumal, a hledá řešení, jak si takový opětovný výběr usnadnit.
A obdobně si lidé někdy usnadňují výběr hned napoprvé, kdy také nemají čas či sílu věnovat se záplavě informací, a tudíž se nechají inspirovat někým, kdo už jim pomyslně prošlapal cestičku.
A aby bylo usnadnění si výběru možné a aby se člověk při výběru případně nespálil, existuje řešení, jak dát stručně a jasně najevo, co se kde dotyčnému nabízí.
Lidé s určitou zkušeností nebo ti dávající na doporučení od jiných osob, jimž důvěřují, se obvykle spokojí u nabídky, o niž stojí, i s pouhým logem.
Logo nějaké firmy, společnosti, instituce nebo něčeho takového je ve své podstatě sice jednoduchý, ovšem přesto často všeříkající symbol. Symbol, který si člověk prohlédne a v ideálním případě hned ví, kdo se za ním skrývá a co od něj může očekávat. Člověk tak dejme tomu uvidí okřídlený šíp a hned ví, jaké vozidlo se mu tu může nabízet, odkud a s jakou reputací, totéž platí třeba i pro čtyři kruhy, kosodélník, znak s písmeny V a W…
Logo prostě pomáhá s výběrem. A pomáhá jak těm, kdo něco hledají, tak i těm, kteří se jeho prostřednictvím propagují. A své logo může mít každý. Tvorba loga Karlovy Vary je tu totiž od toho, aby pomohla s vytvořením loga pro každého, kdo ho potřebuje, a to na té nejvyšší úrovni. Tady pro každého vytvoří ideální logo. A pak už je jenom na tom, kdo se za ním bude skrývat, jaké pocity bude toto logo v lidech evokovat.